mindset, techniek, planning

Navigatie uit en loop je pad random

Soms lees je een blog en valt ineens het kwartje

Afgelopen tijd, lange tijd, ben ik erg zoekende geweest naar hoe ik mijzelf  en mijn bedrijf neer moest zetten. Of eigenlijk hoe ik mijn bedrijf goed neer moest zetten.

Door mijn brede ervaring, brede interesse en brede kennis kan ik veel maar vind ik ook veel gaaf om te doen.

Toch moet ik uit die rugzak telkens 1 ding kiezen waar ik me mee profileer. Want anders is het niet duidelijk en anders trek je geen of niet de juiste klanten aan.

De rest van de dingen waar je goed in bent en wat je gaaf vindt om te doen, die mag je parkeren.

En ik kwam maar niet verder, het was of ik voor een berg stond maar er niet over kon. Dat dit niet de manier was die mij ging helpen was me steeds duidelijker.

Ik kreeg het gewoon letterlijk benauwd, alles ging me tegen staan, weerstand op alles wat en iedereen die ik voorbij zag komen.

Tot ik het blog van Liesbeth de Korte las. Ik citeer een stukje:

Voordelen van jezelf zijn

Jezelf zijn en mogen zijn heeft zoveel voordelen, maar de belangrijkste voordelen zijn voor mij:
• De klanten die je aantrekt passen precies bij jou. Jij laat je ware zelf zien en zij vinden dat geweldig. Ze gaan daar op AAN en het zijn voor mij de leukste klanten om mee te werken.
• Je hoeft niet na te denken over wat je zegt, draagt en doet. Als je je anders voordoet dan je bent, dan moet je constant nadenken, wat willen ze van me horen? Wat past bij de persoon die ik uit wil stralen (maar eigenlijk niet ben)? Hoe vermoeiend is dat!
• Last but not least: je stoot mensen die niet bij je passen af. En ja, dat kost klanten, maar het levert je zoveel gemoedsrust op. Onbetaalbaar. Ik gun deze klanten aan andere dienstverleners die precies bij deze mensen passen. Iedereen blij.

Het hele blog lees je overigens hier

Deze voordelen lezen, zorgde precies voor de eyeopener die ik nodig had.

Ik trok geen klanten aan die bij me pasten, ik moest altijd nadenken wat ik zei omdat ik me maar op 1 ding moest focussen. Ik was niet mezelf in mijn eigen bedrijf! Ik bleef maar zoeken maar was niet happy met zoals het ging….

Goedemorgen! Dat was een wake-up call. Want als ik ergens voor sta is het wel, dat je vooral en altijd de dingen op jouw eigen Gewone manier doet. En ik liet me al jaren in een route duwen die toch echt niet bij mij paste. Ik liet, want dat is zoals het is, ik koos zelf ervoor om te volgen wat aangedragen werd. ik hoefde dat niet te doen, ik mocht andere keuzes maken. Was ik daar toen niet klaar voor, ben ik dat nu meer dan!

Dus de navigatie gaat uit en ik loop lekker random rond vanaf nu! Is dat verstandig? Waarom niet, zodra ik meer van mezelf laat zien en van wat ik voor jou kan betekenen, dan is daar toch nooit iets onverstandigs aan? Is het handig en slim? Same answer, ik ga het Gewoon op mijn eigen wijze doen, wat voor mij goed voelt om jou te vertellen. Is dat de ene keer techniek, dan doe ik dat, is dat de andere keer mindset dan doe ik dat, om vervolgens alles te kunnen vertellen of structuur en planning.

Ja want dat zijn de drie gebieden waar ik me de laatste jaren in ontwikkeld heb, door studies, cursussen, ervaring en doen. Hoe zonde is het dan om van die waardevolle driehoek maar een puntje te laten zien?

Ik ben dus niet meer zoekende naar hoe ik mijn bedrijf goed neer moet zetten, maar ik ga je vanaf nu laten zien wie wij, mijn bedrijf en ik, zijn 😉 Want zo  werkt het, jij en jouw bedrijf zijn samen de succesfactor.

Laat je niet afschrikken door alle verhalen online, zoek vooral je eigen weg. Er wordt altijd iets van gevonden, maar wanneer jij het op jouw eigen wijze Gewone manier blijft doen dan weet jij dat je bezig bent om jouw eigen unieke droom te verwezenlijken.

Heb jij n.a.v. deze blog een vraag of ook een eye-opener en wil je er eens over sparren? Mail me dan op doe@gewooningrid.nl

Jouw navigatie mag ook uit, random lopen is zoveel leuker! Wie weet kom ik je tegen!

Deel deze blog gerust

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email